woensdag 20 mei 2009

Mieren in de tuin

Hebben jullie ook zoveel mieren in de tuin? In mijn tuin zijn ontzettend veel mieren. Ze kruipen echt overal. We hebben al van alles geprobeerd om de mieren te verjagen. In onze tuin staan veel bloempotten. Dat vinden mieren blijkbaar heerlijk want ze maken hun nesten onder in die bloempotten. Misschien moeten we gewoon alle potten wegdoen, maar ik vind die potten juist zo gezellig. Mieren in de tuin vind ik niet zo erg. Ze moeten alleen niet in huis komen.
Wist je trouwens dat er wel 12000 soorten mieren bestaan?
Op het volgende filmpje kun je zien hoe je zelf een huis voor mieren kunt maken:



Op dit filmpje zie je een vlijtig mierenvolkje:


Kijk in je eigen tuin maar eens goed naar een mierennest. Het is echt grappig om te zien hoe de mieren daar rondrennen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mieren in je tuin hebben is lang zo erg niet als slakken in je tuin. Weet jij hoe ik die weg krijg? Ik weet wel dat je slakken kan eten. Maar om ze nou allemaal op te eten lijkt mij niet zo lekker. Het zijn er zo veel, dan heb ik alleen maar buikpijn als ze op zijn. Welke dieren uit mijn tuin kan ik ook eten?

mieren nesten zei

Wow, what a nice article, it is really helpful for me and many others. Keep sharing. Thanks for sharing this type of post. Thanks for sharing with us Enjoyed every bit of your blog. I have an interesting website, If you have some time please visit my website.

Branded Backlinks zei

Wow, what a nice article, it is really helpful for me and many others. Keep sharing. Thanks for sharing this type of post. Thanks for sharing with us Enjoyed every bit of your blog. I have an interesting website, If you have some time please visit my website. mieren nesten