zondag 8 november 2009

Sint Maarten gelukkig ook in Almere


Woensdag 11 november is een spannende avond. Veel kinderen gaan met hun lampion langs de deuren en zingen een Sint Maartenlied. De deur open doen voor een groep enthousiaste kinderen is erg gezellig. Ik heb bewondering voor kinderen die helemaal alleen een lied zingen. Meestal staat hun vader of moeder een eindje verderop. Ik vind het ook leuk om te zien welke lampionnen kinderen hebben. Vaak zelfgemaakt. Mijn buren zetten altijd brandende fakkels bij de voordeur. Dat maakt het extra gezellig.

Ik ben benieuwd welke liedjes jullie dit jaar zingen. Soms zijn er opeens liedjes bij waar ik nog nooit van gehoord heb en meestal zijn ze erg grappig.

In het volgende boek staan veel bekende en onbekende Sint Maartenliedjes:
Een paar liedjes die ik hoorde op de wijs van "Sintemaarten heeft een koe":

Sintemaarten had een muis
die moest naar het ziekenhuis
met zijn rooie petje
lag ie in zijn bedje

Sintemaarten had een geit
die was al zijn tanden kwijt
was ie zwart of was ie wit
hij moest toch een kunstgebit

Sintemaarten mik-mak
ik ben kabouter prik-prak
ik loop hier op het zachte mos
in het 11-novemberbos

Geen opmerkingen: