dinsdag 2 maart 2010

Nationale pediculus humanis capitis dag

Heb jij wel eens pediculus humanis capitis op je hoofd gehad? Ik hoop het niet want het jeukt erg. Kleding, beddengoed en knuffelbeesten moeten gewassen worden. Je haar moet met een speciale shampoo behandeld worden. Het is echt geen pretje om pediculus humanis capitis te hebben. Intussen begrijp je vast wel dat ik het over hoofdluis heb. Een kwart van alle kinderen in Nederland heeft wel eens hoofdluis gehad. Of je nu je haar elke dag wast of maar 1 keer in de week, het maakt niet uit. Hoofdluizen vinden elk hoofd heerlijk om op te wonen.
Op school komt meestal één keer per maand een luizenmoeder controleren of iemand in de klas hoofdluis heeft. Zo kun je voorkomen dat alle kinderen hoofdluis krijgen. Op 3 maart is het Landelijke (anti) luizendag. Op deze dag worden alle kinderen op hoofdluis gecontroleerd en zij krijgen een informatiefolder mee naar huis.
Mocht je hoofdluis krijgen, dan is het geen ramp. Maar liever niet want als ik er alleen maar aan denk krijg ik al jeuk op mijn hoofd.....

Geen opmerkingen: