zondag 16 januari 2011

Bootje van papier

Gisteren moest ik zomaar opeens aan mijn lieve, grappige opa denken. Mijn opa deed vaak leuke dingen. Hij vouwde bijvoorbeeld bootjes van oude kranten. Toen ik heel klein was vond ik dat erg moeilijk. Mijn opa had veel geduld en leerde mij hoe je een bootje moest vouwen.
Op een dag gingen we bij het meer kijken of het bootje bleef drijven. Ik dacht dat het bootje altijd door zou varen. Mijn opa wist wel beter, maar hij deed net alsof het bootje niet kon zinken. Tot mijn teleurstelling duurde het niet lang of het bootje kantelde en liep vol water. Het krantenpapier werd nat en het bootje viel na een poosje uit elkaar. "Geeft niks", zei mijn opa, "we maken thuis gewoon weer een nieuwe!".

Mijn eigen opa leeft niet meer. Gelukkig ken ik een andere opa die voor mijn filmpje een bootje van krantenpapier wilde vouwen. Of het bootje kan varen heb ik in het bad uitgeprobeerd. Kijk maar naar het filmpje en je leert precies hoe je van een krant een bootje kunt maken en of het bootje blijft drijven.....

Geen opmerkingen: