dinsdag 24 maart 2015

Een eigen moestuintje


Heb jij al een moestuintje? Ik bedoel eigenlijk niet een moestuintje uit de winkel, maar een klein stukje van jullie eigen tuin. Een plekje om zelf groente te verbouwen. Natuurlijk alleen groente die je lekker vindt, zoals worteltjes en sperziebonen. Een eigen moestuintje is helemaal hip. Als je nog geen moestuintje hebt kun je aan je ouders vragen of je een stukje van de tuin mag gebruiken. Een moestuintje goed bijhouden is veel, maar vooral ook leuk werk. Als je jouw zelf verbouwde groente kunt eten is dat helemaal super. Dan hoef je misschien nooit meer spruitjes te eten. Hoewel, ik zou dat jammer vinden want ik ben gek op spruitjes!

Informatie over moestuinen vind je op:
Moestuin coach
Makkelijke moestuin
Jeugdbie

Als ik aan mooie tuinen denk, denk ik ook aan één van mijn favoriete boeken 'De geheime tuin'. In dat verhaal ontdekken drie kinderen een prachtige tuin vol bloemen.

Een onuitstaanbaar, verwend, verwaand, eenzaam meisje en haar even vervelende neefje veranderen in twee gewone, aardige kinderen door de ontdekking van een geheime tuin en door de vriendschap met een jongen, die erg veel van de natuur houdt. Vanaf ca. 10 jaar.

Geen opmerkingen: