dinsdag 17 november 2015

Gips



Gisteravond ben ik veel te laat gaan slapen. Weet je hoe dat kwam? Ik heb veel te lang in bed liggen lezen. Ik kon niet meer stoppen met lezen in 'Gips', een prachtig verhaal van schrijfster Anna Woltz.

Op de achterkant van het boek staat het volgende:
Fitz is woedend. Haar ouders zijn net uit elkaar en het liefst zou ze helemaal niet bestaan. Maar dan raakt  haar zusje gewond. In het ziekenhuis ontmoet Fitz een geheimzinnige jongen van vijftien en voordat ze het weet verzint ze een romantisch plan voor een verpleegster, steelt ze gips en wordt ze per ongeluk zelf verliefd. Want je kunt voor altijd in de wachtkamer blijven zitten, maar je kunt ook dapper zijn.

Het verhaal speelt zich in één dag af. Steeds vraag je je af waarom dingen gebeuren. Waarom heeft Fitz een masker op naar het ziekenhuis? Wat is er met Adam en Benjamin aan de hand? Hoe gaat het verder met Primula? Lukt het plan met Yasmine en De Gooijer? Wat is er opeens met de vader van Fitz aan de hand?

Het is een prachtig verhaal waarin telkens iets onverwachts gebeurt. Ik heb het boek in één keer  uitgelezen en ik vind het helemaal niet erg dat ik nu een beetje slaperig achter de computer zit.....

Geen opmerkingen: