dinsdag 12 januari 2016

Een eigen tas of plastic soep?


Heb jij deze week al een kledingstuk gekocht en gaf de verkoopster dat kledingstuk mee zonder plastic tasje? Gelukkig had ik zelf een tas. Toch vond ik het niet zo fijn dat mijn mooie nieuwe jurk in dezelfde tas moest als mijn oude afgetrapte gymschoenen.
Het is natuurlijk even wennen dat je niet vanzelfsprekend meer een plastic tas krijgt in de winkel. Ik hoop echt dat de plastic soep in oceanen op deze manier veel minder wordt.
Het gekke is dat bijvoorbeeld een blikopener en zelfs plakjes kaas vaak in plastic zijn verpakt. Eigenlijk zou al het verpakkingsplastic verboden moeten worden. Dat zou pas echt goed zijn voor het milieu.
Maar hoe moet het dan met plastic speelgoed? Ik kan al die mooie lego echt niet missen.
Gelukkig wordt veel plastic hergebruikt. Er worden zelfs truien van gemaakt!


Informatie over plastic en plastic soep vind je op:
Gratis plastic tassen zijn verboden
Plastic soep
Plastic en dieren
Hoe maak je van plastic een fleece trui
Plastic afval scheiden
Nederlandse uitvinder en plastic soep

Geen opmerkingen: