woensdag 11 februari 2009

Mijn Valentijn


Valentijn, o Valentijn
Jij was mijn beste vriend.
Valentijn, o Valentijn
Ik heb het niet verdiend
Dat jij met een ander gaat
En ik ben nu alleen.
Valentijn, o Valentijn
Ik vind dat best gemeen.
Toch geef ik jou op Valentijn
Een kaartje met een zoen,
Ik wil niet dat je mij dan ziet
Ik moet het stiekem doen….
copyright kindereninalmere 20090211

Hoe is Valentijnsdag ontstaan? In de tijd van de Romeinen leefde een priester met de naam Valentijn. Valentijn was bekeerd tot het Christendom. De leiders van de Romeinen waren daar niet blij mee. Valentijn werd gestraft en zelfs onthoofd. Voor hij onthoofd werd kon hij nog net een briefje geven aan zijn vriendin, de dochter van de gevangenisbewaarder. Op het briefje schreef hij: van je Valentijn.
Of dit verhaal echt waar is weet niemand.
Informatie, recepten, kleurplaten en knutsels vind je op speelzolder.com/valentijn

1 opmerking:

Anoniem zei

In Kidscity 036 kan je op woensdag, zaterdag en zondag gratis komen knutselen! Deze maand kan je leuke maskers maken en rond Valentijn kan je ook Valentijnskaarten maken voor je ouders of iemand die je lief vindt.