vrijdag 2 oktober 2009

Mijn favoriete eten in de kinderboekenweek

Het thema van de kinderboekenweek is dit jaar
Aan tafel: eten en snoepen in kinderboeken.

Wat een heerlijk onderwerp. Ik denk bij eten echt niet aan spruitjes, hoewel ik daar ook van houd. Mijn favoriete eten is chocolade. Niet gezond maar wel erg lekker. Soms droom ik van allemaal heerlijke chocolade taarten. Een boterham met chocolade hagelslag is ook zalig. Mijn droom ziet er dan ongeveer zo uit:







Leuke boeken over eten zijn:

Ober! Er zwemt een kwal door mijn soep!
Geschreven door Bette Westera

Informatief boek over eetgewoonten uit de hele wereld. Met moppen, recepten en wetenswaardigheden. Een boek waar je veel van leert.

Vanaf ca. 9 jaar





Alles kookt over
Geschreven door Anna Woltz

Vier vriendinnen logeren in een huis. De eigenares van het huis blijkt niet thuis te zijn. Om aan geld te komen beginnen de vriendinnen samen met een vriend een restaurant. De recepten die de kinderen maken staan achter in het boek.

Vanaf ca. 10 jaar




Krieltje
Geschreven door Elisabeth Mollema

Krieltje is een voor zijn leeftijd erg klein jongetje. Op school valt hij niet op. Daarom gaat hij trainen want hij wil een beroemde wielrenner worden. Om te zorgen dat Krieltje goed groeit maakt zijn moeder het heerlijkste eten voor hem.

Vanaf ca. 9 jaar




De suikersmoes
Geschreven door Mieke van Hooft

Anja woont in een vreemd gezin. Haar vader is ziek en haar moeder kijkt de hele dag tv. Haar broer wil geld hebben en Anja en haar zus moeten dat geld voor hem stelen. Dat doen zij met een 'suikersmoes-truc'.

Vanaf ca. 10 jaar

Geen opmerkingen: