maandag 27 februari 2012

Zwanen op straat


Verleden week kreeg ik heel bijzonder bezoek: er stond een zwaan voor de deur. Ik heb meteen mijn fototoestel gepakt, want de zwaan zag er prachtig uit. Toen ik een foto maakte viel de voordeur achter mij dicht en ik had geen sleutel in mijn zak. Ik werd bijna bang voor de zwaan want hij zag er zo dichtbij best gevaarlijk uit. Een zwaan is behoorlijk groot en heeft een lange nek. Gelukkig was er iemand in huis om de voordeur open te doen.
Even later liepen nog meer zwanen midden op de straat. Auto´s stopten en mensen klapten in hun handen om de zwanen weg te jagen. Het was erg grappig. De zwanen waggelden eigenwijs verder en trokken zich nergens iets van aan.

Ik moest meteen aan het sprookje 'Het lelijke jonge eendje' denken. Het lelijke eendje werd een prachtige zwaan.

Geen opmerkingen: