donderdag 8 januari 2009

IJsblinkers

Wat moet je nu eigenlijk met een boek over schaatsen als je vanmiddag misschien echt geschaatst hebt? Ik vind het heerlijk om daarna lekker bij de verwarming, het liefst met mijn voeten er bovenop, een boek te lezen. Een boek waarin ik dingen herken die ik zelf meegemaakt heb. Wat is er dus beter dan een boek over schaaten!

Zoals de serie 'IJSBLINKERS' geschreven door Henriëtte Kan. Een gezellige serie over een groepje basisschoolleerlingen dat een eigen ijsclub heeft opgericht.
De serie bestaat nog maar uit twee boeken, IJSVLEUGELS en IJSKUS, maar misschien komen er nog meer delen. Vooral nu het voor het eerst in jaren weer zo hard vriest zou mij dat niks verbazen. De boeken zijn leuk voor kinderen vanaf ongeveer 10 jaar.

Wil je meer weten over de schrijfster en haar boeken, kijk dan op eekhoorn/aut/kanhem.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag mevrouw of meneer van de bibliotheek. Ik was aan het kijken op de nieuwe website van de bibliotheek en toen kwam ik op deze pagina terecht. Ik vind hem er heel erg mooi uit zien. Dit zou ik ook wel willen. Maar ik weet niet zo goed hoe het moet.

Daaag, tot de volgende keer.

Anoniem zei

hoe heten die kinderen ookal weer?
Jurre Berber Lela en de rest week ik niet meeer....

Anoniem zei

de kinderen heten eerst de jongens: Douwe,Jurre,Romke nu de meisjes: Lela,Berber en Brecht.Ik heb een tijdje geleden ijsvleugels gelezen en ik ben er heel erg tevreden van ik vind het super mooi!!!! nu ben ik bezig met ijskus ik vind het spannend en mooi vele groetjes Anoniem