vrijdag 2 januari 2009

Schaatsen










Het is heerlijk dat er weer op natuurijs geschaatst kan worden. Mijn buurvrouw was van de week al om acht uur 's morgens aan het schaatsen op de Oostvaardersplassen!
Vind je schaatsen helemaal geweldig, kijk dan op jeugdschaatsen van de Almeerse Schaats Vereniging.
Voor kinderen die schaatsen echt niet leuk vinden het volgende gedicht:

Schaatskoning
Ik sta hier langs de ijsbaan
en wil het ook zo graag....
Ik sta hier stil te bibberen
met krampen in mijn maag.
Mijn vrienden roepen: kom nu toch!
maar zij zijn niet goed wijs
als ik mijn voeten maar beweeg
lig ik al op het ijs.
Opeens zegt iemand tegen mij:
'Kom, ga maar met mij mee
ik heb daarginds een oude stoel
die gebruiken wij als slee.'
Nu zit ik als een koning
op mijn eigen troon
mijn vrienden duwen mij vooruit
en vinden het heel gewoon.
En ik, ik ben de koning
met een kroon van goud.
Ik roep soms 'stop' en 'schiet eens op',
maar 'k heb het nog steeds koud!
Schaatsen leer ik misschien nooit,
het is echt niks voor mij
en als het morgen dooien gaat
is al dat schaatsen weer voorbij...
copyright: wat doe ik vandaag
Ben je benieuwd of er een elfstedentocht komt? Kijk dan op elfstedentocht.

Geen opmerkingen: